مشاجره خواهر برادر ها و دخالت والدین
وبلاگ دانشجویان پرستاری قائن سال 90 ورودی بهمن

اختلاف خواهر و برادر اجتناب ناپذیر و متداول است.اختلاف خواهر برادر ها در شکل خفیف خود موجب آزردگی ژدر و مادر ها می شود.بگو مگوی خواهر برادر ها را می توان به ۳ گروه تقسیم کرد :

۱.بگو مگوهای مزاحم:وقتی بچه ها کسل و ناراحتند روی می دهد.این بگو مگوها پرسر صدا هستند و بی دلیل شروع می شوند سریع تمام شده و معمولا آسیب یا صدمه ای در پی ندارند.

۲.بگو مگو های لفظی :این نوع بگو مگو ها شامل مخالفت های منطقی یا عقلی می باشند که به داد و فریاد و خشونت کشیده می شوند.در این نوع از اختلافات یکی از فرزندان حرفش را به زور به کرسی می نشاند.

۳.بگو مگو های مخرب :حداقل یکی از طرفین صدمه عاطفی یا فیزیکی می بیند.

بحث خواهر برادر ها معمولا نتیجه ی رقابت و چشم و هم چشمی هاست با این حال خواهر و برادر ها برای یکدیگر زمینه ساز انجام رفتارهای اجتماع ژسند نیز هستند و نیاز های روانی یکدیگر را بر آورده می نمایند. آن ها با هم بازی می کنند و در غم و شادی یکدیگر شریکند و گاهی حکم پدر و مادر را برای خواهر و برادر کوچکتر خود دارند.یکی دیگر از عوامل اختلاف خواهر و برادر وجود تبعیض بین آن ها از سوی والدین است .آن ها انتظار دارند والدین به یک اندازه آن ها را تشویق و تنبیه کنند. این در حالی است که والدین معمولا به کودک کوچکتر  توجه بیشتری دارند و همین عامل زمینه ساز اختلاف و دعوا می گردد.

چه باید کرد؟

در مورد اختلاف خواهر و برادر ها و دخالت والدین در آن نظراتی ارائه شده: عده ای معتقدند که دخالت والدین در مشاجره فرزندان باعث می شود در مورد مسئله ای که آگاهی ندارن اظهار نظر کنند .گروه دیگری می گویند بدون دخالت والدین کودک قوی تر برنده می شود و کودک دیگر احساس ناتوانی می کند .والدین باید فقط در مشاجرات شدیدی دخالت کنند که به خشونت فیزیکی فحاشی یا از دست رفتن کنترل کودکان کشیده می شود.آن ها باید از جانب داری کودکان پرهیز نمایند و دخالت هایشان در حل مشکل و تشویق کودکان به آشتی منجر شود.نتیجه آن که مشاجره ها اجتناب نا پذیر است و لزومی ندارد والدین در هر مشاجره ای دخالت نمایند.

توصیه به والدین :

فرزندان خود را به خاطر مشاجره و دعوا با هم تنبیه نکنید .

در مشاجره فرزندان از دختر و یا پسر طرفداری نکنید .اختلاف و مشاجره فرزندان خود را در حضور دیگران مطرح نکنید .میان فرزندان خود تفاوت قائل نباشید .

منبع:مجله کودک/شماره


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 1351
بازدید کل : 47700
تعداد مطالب : 358
تعداد نظرات : 372
تعداد آنلاین : 1



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما
Pichak go Up

-_ !News _-